Mitt paket är försenat! Varför?

En försening kan uppstå hos PostNord om de har hög belastning, problem på sina terminaler eller om några uppgifter är fel på leveransadressen. Är det fel på leveransadressen eller saknas namn på brevlådan kan det skickas tillbaka till oss. Om du misstänker att det är något fel på uppgifterna, vänligen förbered då svar på följande frågor och kontakta oss:

  1. ​Står ditt namn på brevlådan?
  2. Stämmer leveransadressen exakt?
  3. Är ditt telefonnummer för SMS-avisering korrekt?
  4. Har du mottagit ett spårningsnummer av oss ännu via e-post?
  5. Har försändelsen dykt upp i din PostNord-app?
  6. Har du mottagit ett kvitto på din order?

PostNord Varubrev – begränsad spårning

Om du beställt frakt via PostNord Varubrev så är spårningen begränsad, vilket innebär att vi inte kan se när den kommer fram. Normal leveranstid är 1-3 vardagar efter utskick. Kommer försändelsen till din brevlåda får du inget SMS, men om det kommer till ombud så får du detta.

OBS! Efter den 1:a Februari 2019 inför PostNord avisering till PostNord-appen även för Varubrev som lämnas i brevlåda.

PostNord MyPack & Rekommenderat brev

Väljer du MyPack eller Rekommenderat Brev så har du alltid full spårning, tillgång till leveransdatum och dina försändelser kommer då alltid till postombud. Detta rekommenderar vi för snabbast och säkrast leverans.

Min försändelse är väldigt sen, vad händer nu?

Är en försändelse över 7 vardagar försenad efter inlämning så brukar vi normalt sett göra ett nyutskick efter kontroll av uppgifter och spårning. Är det dock fel adressuppgifter som angetts, debiterar vi för frakten av ett nyutskick.

Mitt namn står ej på brevlådan, hur löser jag det?

Detta löser du genom att antingen sätta ditt namn på brevlådan, alternativt skriva C/O Namn Efternamn (för den som står på brevlådan) på adressrad två i leveransadressen.

Ordrar som läggs på helger

Om du beställer hos oss på helger, skickas din försändelse tidigast nästa vardag. Leveranstiden börjar räknas från och med att PostNord har hämtat försändelsen.

PostNord App

Ett tips! PostNord’s app är en otroligt smidig app som automatiskt registrerar försändelser kopplade till ditt telefonnummer eller din e-postadress direkt i telefonen. Då får du information om vart din försändelse har tagit vägen och när du kan hämta ut det. Då PostNord ibland kan ha problem med SMS-aviseringar så rekommenderas denna app.

Du kan hitta mer information om appen via följande länk:
http://www.postnord.se/app-postnord