Meny

Inställt land:
Vapes.se Vapes.se logotype
Vanliga frågor (FAQ) /

Jag ångrar mitt köp, hur gör jag?

Innan du returnerar något till oss behöver du fylla i vårt returformulär.

Du har ångerrätt i 14 dagar från och med att du har mottagit varorna och ångerrätten gäller för oanvända varor i originalskick, med sina originalförpackningar.

Vid ånger ansvarar och står du som kund för returfrakten. Vi ber dig därför att packa noggrant och skicka varan/varorna med valfri fraktmetod så att det kommer fram tryggt till oss. Bifoga en lapp i paketet/brevet med ditt fullständiga namn samt vilket ordernummer det gäller. Det gör processen enklare och snabbare.

Returadress för ångrade köp

Vapes Lidköping AB
Lindhagsgatan 7A
53140 Lidköping

Om du har öppnat någon förpackning

Du som kund har all rätt till att undersöka varan vid distanshandel och inspektera innehållet, men förpackningen bör inte ha några synliga slitage, för att vi som butik ska kunna sälja den vidare vid retur. Har förpackningen slitage förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för detta.

Viktigt att veta är att om plomberingar på coils (individuella förseglingarna) eller e-juicer bryts så gäller inte ångerrätten för dessa.

Vad som händer när returen nått oss

Så snart vi har mottagit returen samt kontrollerat att allt är oanvänt så utför vi en återbetalning. Om du hellre vill byta till en annan vara så kommer vi tillsammans fram med en lösning. Kostar den nya varan mer så står du som kund för mellanskillnaden. Är den nya varan billigare så återbetalar vi mellanskillnaden.

Om du har använt varan eller slitage har uppstått

Om du har använt varan som du har ångrat eller om det finns repor, skador, slitage, märken eller liknande på varan så gäller inte ångerrätten. Ångrade varor som vi får tillbaka i slitet skick returnerar vi till dig. Du står då för frakten tillbaka som är en kostnad på 49 kr vid betalning via Swish, eller 68 kr om du väljer faktura. Betalas inte frakten skickas automatiskt en faktura.

Låt inte försändelsen ligga kvar på postombudet

Allra kostnadseffektivast är att hämta ut ditt paket först. För outhämtade försändelser behöver vi enligt våra köpvillkor debitera en avgift som motsvarar de kostnader PostNord fakturerar oss för vid retur, f.n. 250:-. Denna kostnad täcker alltså upp den fakturan vi får från PostNord när en försändelse ej hämtas ut. Om du låter försändelsen ligga kvar och så att den går i retur, så behöver vi alltså debitera dig för denna kostnaden. Vi tar inte ut några extra avgifter utöver det som PostNord debiterar för returen.


Publicerad: 2019-01-17
Uppdaterad: 2019-01-17
Letar du efter guider om hur du använder våra produkter?